• A jógaterem és jógaóra szentségét ne zavarjuk meg hangoskodással, negatív történetekkel, sok beszéddel. Sem óra előtt, sem óra után.

  •  Vegyük figyelembe, hogy sokan óra után elmélyült állapotban vannak és nem kívánnak beszélgetni. Legyünk tekintettel mindig mások érzékenységére, figyeljünk a jelekre.

  •  Ha sérülésünk van és/vagy nem szeretnénk javítást, pózokba belehelyezést, jelezzük a tanárnak óra elején, akár négyszemközt.

  •  Várandósságunkat minden esetben tudassuk az óra vezetőjével. Esetlegesen hold ciklusunkat is.

  •  Mindig legyünk pontosak, inkább 5-15 perccel előbb érkezzünk, hogy legyen időnk átöltözni, mosdóba menni, vizet inni, regisztrálni a recepción.

  •  Ha késve érkezünk, nagyon halkan érkezzünk a hangolódók közé. Amennyiben épp meditáció, pranayama, ráhangolódás folyik, ne csavarjuk ki a matracunkat, várjuk meg az első mozdulatokat.

  •  Értékeinket helyezzük biztonságba, hogy az eszünk ne ott járjon mindig.

  •  Kapcsoljuk ki mobilunkat, a rezgés is nagyon zavaró tud lenni (leginkább be se vigyük a jógaterembe).

  •  Soha ne vegyük fel egy órát diktafonra, a tanárral való előzetes egyeztetés és beleegyezése nélkül.

  •  Érkezzünk parfüm és erős illatanyag mentesen, ne tegyünk magunkra intenzív illatú testápolót sem.

  •  Zokni nélkül, mezítláb jógázzunk, hacsak bőrprobléma nem indokolja az ellenkezőjét.

  •  Ne lépjünk, mászkáljunk át mások matracán!

  •  Cipőnket vegyük le, ahogy belépünk a stúdióba, a jógaterembe SOHA ne lepjünk utcai cipőben!

  •  Viseljünk kényelmes ruházatot, ami minden intim részünket megfelelően takarja, meg inverz állapotban is.

  •  Pihenjünk meg baba pózban, amikor úgy érezzük, hogy valami túl sok számunkra.

  •  Igyunk vagy nyugodtan menjünk ki mosdóba, ha szervezetünknek arra van szüksége akár jóga közben is.

  •  Jógaóra előtt két órával ne együnk, ha kimaradt főétkezésünk, akkor egy energia szelet/falattal nyugtassuk éhségünket, akár 10-15 perccel óra előtt is, de lehetőség szerint üres gyomorral érkezzünk az órákra.

  •  Jógatermi közegbe ne vigyünk pletykát, rosszindulatot, irigységet, szeparációt, nagy érteket, drága ékszereket, negatív beszédet, húst, alkoholt, drogot és cigarettát!

  •  Hagyjuk magunkat vezetni, meghajlásra tanít. Mindenkitől lehet valamit tanulni.

  •  Ha egy póz/gyakorlat túl erős számunkra, fájdalmat érzünk, akkor legyünk saját magunk legintelligensebb tanára és módosítsuk a pózt. A tanár mindig csak javasol, nem diktátor. A húzódást, feszülést, változást különböztessük meg a fájdalomtól. A fejlődés/változás elérése érdekében olykor kellemetlenséggel, húzó érzetekkel találkozhatunk.

Forrás: Yogin 200TT 2017