A gerincjóga a jóga és a csoportos mozgásterápiák ötvözete, amely könnyen befogadható és elsajátítható a modern európai ember számára. Biztonságos, stabil, izolált gyakorlatsorral a teljes testet átmozgatjuk, majd óra végén relaxációban lazítunk. A gyakorlás során a jóga eszköztárát alkalmazva hangsúlyozottan foglalkozunk a gerinccel, a helyes tartás és helyes légzés tudatosításával, a cél a harmonikus test és lélek egységének megteremtése.

A hatha jóga testtartásaiból kiinduló Gerincjóga olyan modern mozgásterápia, melynek célja a fizikai test és az idegrendszer egészségének helyreállítása biztonságos, az anatómiai alapmozgásokra épülő alap-gyakorlatsorokkal. A Gerincjóga a teljes fizikumot kezeli módszeresen, hatékonyan támogatja és kiegészíti a személyre szabott, célirányos gyógyító eljárásokat.

A Gerincjóga elsődleges célja a megelőzés, illetve az utókezelés. Bárki számára könnyen végezhető, elsajátítható gyakorlatsorok segítségével örömteli fejlődés tapasztalható.

A jógaászanák anatómiai és energetikai szempontból is „tökéletes“ testtartások: helyes gyakorlásuk kiegyensúlyozza az izomrendszert és az elmét, valamint támogatja a szervezet saját gyógyító folyamatait, így harmonizálja a hormonális háztartást, a keringést és az energetikai folyamatokat is.

A rendszeres gyakorlással érezni fogod a változásokat nem csupán a testben, de a közérzetben, a tudatosságban is. Türelmesebbé és figyelmesebbé válik az ember, a munka könnyebben és hatékonyabban fog menni, kevesebb ételre és alvásra lesz szüksége. Boldogabb, teljesebb életérzést élhetünk meg.

A Gerincjóga 3 fő területe:

1. fizikai test egészségének helyreállítása

A fizikai test szisztematikus átmozgatásával kezdünk, aktiválva az esetlegesen nem használt területeket és felkészítve a testet az erőteljesebb mozgásokra. A következő lépés az izmok általános feszültségének oldása, és az ízületek, szalagok, porckorongok átmozgatása, illetve a tartásjavító gyakorlatok. Ezután következhetnek az óvatos nyújtások és a tartóizmok erősítése, miközben gyakoroljuk a figyelem irányítását, ezzel a testtudatot is javítva.

2.  a helyes légzés elsajátítása

A helyes légzés az alapja nem csupán a helyes mozgásnak, de a fizikai és mentális egészségnek is. Először megtanuljuk szinkronizálni a mozgást és a légzést, ezzel gyakorolva a légzőizmok irányítását. Ezután egyszerű légzőgyakorlatokkal erősítjük az energetikai állóképességet, csökkentjük a stresszt és elkezdjük az idegrendszer felkészítését a mentális gyakorlatokra.

3. stresszoldás, a relaxációra való képesség javítása

A stresszoldás a modern ember általános igénye, ami kultúránk túlingerelt, felgyorsult, teljesítmény centrikus életviteléből fakad. A tudatos mozgás és légzés önmagában is erős stresszoldó hatású, de a gyakorlás végén a néhány perces vezetett relaxáció lehetőséget ad a feszültségek tudatos kezelésének elsajátítására.

 

A Gerincjóga élettani hatásai:

– javítja a tartást

– erősíti, lazítja és nyújtja az izomzatot

– növeli az ízületi hajlékonyságot

– növeli a fizikai és pszichikai teherbírást

– javítja a testtudatot

– javítja a koncentrációs készséget

– javítja a keringést

– javítja az emésztést

– vitalizál

– növeli a magabiztosságot

– oldja a stresszt

– javítja az általános közérzetet

A tartásproblémák kezelésének egyik legfőbb akadálya, hogy a legtöbben nem rendelkeznek megfelelő testtudattal, illetve a helytelen tartást érzik megfelelőnek.

A Gerincjóga feladata a tartás javításában

– A helyes tartás tudatosítása és stabilizálása

– Az izmok szimmetrikus erősítése és nyújtása

– A helyes légzés begyakorlása

– A testtudat fejlesztése

– A feszültség oldása az izmokban

– Az ízületi hajlékonyság növelése

– A figyelem irányításának fejlesztése

– A relaxációra való képesség javítása

A már kialakult kóros gerincelváltozásokat szakorvos segítségével kell kezelni, a jógagyakorlatok sok esetben segítséget jelentenek ilyen esetekben is, de mielőtt eljönnél hozzánk, konzultálj az orvosoddal.

Forrás: Mandala jógastúdió honlapja (mandalajoga.hu)