A yin jóga egy nyugaton kevésbé népszerű jógastílus, sokan még nem is hallottak róla. A kezdetekkor „taoista” jógának nevezett jógastílus a test mély kötőszöveteit célozza meg (a felületi kötőszövetekkel szemben) és a testet borító fasciát (izompólyát), emellett a taoista jóga segít a test energia-áramlásának szabályozásában. Paul Grilley, aki ezt a koncepciót behozta a köztudatba.

A yin jóga pózok többnyire passzív pózok, főként a talajon, és a pózok száma körülbelül három tucat, sokkal kevesebb, mint a népszerűbb yang jellegű gyakorlatok. A yin jóga abban különbözik, hogy a pózokban el kell lazulni, el kell ernyeszteni az izmokat, és minden szövetet a csontokig bezárólag.

Amíg a yang típusú gyakorlatok felületibbek, a yin lehetőséget ad a test mélyebb rétegeinek elérésére. A pózokat három, öt, vagy akár húsz percig tartják ki. A pózban töltött idő a meditációban eltöltött időhöz hasonlít, ezért gyakran úgy beszélek a tanítványokhoz, mintha meditálni próbálnának. Mivel egy yin órán sok yanghoz hasonló póz fordul elő, azon kívül, hogy más a nevük, kezdő szinten ez az, ami segít a tanítványoknak az elmét a yang felől a yin felé, az aktívból a passzívba vinni.

Néhány gondolat a Yin és a Yang taoista kifejezésekről, hogy számunkra még pontosabb legyen e két szó értelmezése.

A Tao jelentése – út. Az ember életútjára utal, amit adott esetben bejár. Yin és Yang nem léteznek egymás nélkül, teljesen elválaszthatatlanok és mindkettő ismeretében nyerhet értelmet egyik vagy másik. Nem nyithatunk csupán ajtót Yin-nek, anélkül, hogy beinvitálnánk Yang-ot is. Az Universumban mindig kiegyensúlyozott arányban vanak jelen. Yin-yang, hideg-meleg, lent-fent, élet és halál, egyikre sem kell megoldást találnunk, el kell fogadnunk mindkettőt.

Yin a befogadásról, megnyílásról szól: „Nem csinálok semmit, mégsem hagyok semmit elvégezetlenül” (Lao Tsu)

A nyugati ember teljesítmény orientált elméjét csodálatosan igába hajtja egy yin jóga óra.

„Mindentől tisztítsd meg magad, hagyd, hogy az elme békében nyugodjon” (Lao Tsu)

Amíg a fizikai test tele van tisztátalansággal, túláradó tűzzel, haraggal, kéj és birtoklási vággyal, addig a yang, a cselekvés jógája ad számunkra menedéket és ahhoz fogunk jobban vonzódni. Vágyunk a tűzre, hasonló a hasonlót vonzza alapon. Amikor megbetegszünk, lesérülünk vagy átmentünk a yang jóga transzformatív purgatóriumán, akkor egyszer csak lelassulunk, készen állunk végre elcsendesedni, meghajolni és meghallani az isteni sugallatot. Valami áttört, átszakadt, kitisztult.

Yin és yang szimbólumában is jól látható, hogy a két pólus tökéletesen kiegészíti egymást, valamint, Yang és minden Yang magába foglal némi Yin-t.

Szóval, mi is pontosan a yin jóga? Ez egy fizikai fókuszú meditatívabb megközelítés, sokkal mélyebb, mint egy yang szerű gyakorlás. Itt a gyakorló a mélyebb szöveteket próbálja elérni, mint például a kötőszövet és a fascia, és sok póz az izületi területekre fókuszál (csípő, keresztcsont, gerinc). A korral az ízületek mozgékonysága csökken, és a yin jóga egy csodálatos módszer, hogy fenntartsuk ezt a mozgékonysákot, amivel sokan azt gondolják, hogy nem kell foglalkozni, addig, amíg egyszer csak észreveszik, hogy már nincs.

Ez a meghitt jóga-gyakorlás megköveteli a tanulóktól, hogy készek legyenek közel kerülni saját magukhoz, az érzéseikhez, az érzelmeikhez. A yin jógát gyakran használják függőséget, evési zavarokat, szorongást és mély fájdalmat vagy traumát kezelő programok során. Ez a gyakorlási koncepció egy nagyobb mentális stabilitást ad, valamit, ami a meditáció hasznához hasonlatos, alapvetően megtanít csendben ülni.

A yin jóga néhány hasznos hatása:

  • Nyugtatja és kiegyensúlyozza az elmét és a testet
  • Szabályozza az energia-áramlást a testben
  • Növeli a test mozgékonyságát, különösen az izületekben és a csípőben
  • Csökkenti a stressz-szintet
  • Jobb olajozás és védelem az izületekben
  • Nagyobb mozgékonyság az izületekben és a kötőszövetekben
  • Segít migrén esetén
  • Mélyebb relaxáció
  • Szorongás és stressz kezelése
  • Fejleszti a képességet a meditációban való ülésre
  • Javítja a Jang jellegű gyakorlást

A yin jóga megtanít valóban figyelni, nincs lehetőség ki- és beugrálni a pózokba és egy „zaklatott nyugalmat” találni a gyakorlásban. A yin egy jó kiegészítése a többi stílusnak és a saját személyes életünknek, mert a kényelmetlen pózokban eltöltött hosszú idő megtanít „lenni”, „elfogadni, ami van”az adott pillanatban. Ez mindannyiunknak hasznos. A Yin gyakorlás hozzásegít az egészségesebb Yang gyakorláshoz és egy egészségesebb élethez.